„PowerPoint“ skaidrės: 3 požiūriai

 

Vidutiniškai 30 mln.! Tiek „PowerPoint” prezentacijų visame pasaulyje parodoma kiekvieną darbo dieną. O kiek žmonių kasdien kenčia, ekranuose stebėdami nuobodžias skaidres ir klausydami migdančių pranešėjų? Milijonai!..

 „PowerPoint” programa Billui Gatesui kainavo 14 mln. Dolerių. Per 20 metų ji įdiegta į 400 mln. kompiuterių. Ir aštriai kritikuojama: nuo raginimų uždrausti iki parodijinių „PowerPoint” karaokės renginių – kai savanoriai prezentuoja pagal pirmą kartą gyvenime matomą svetimą skaidrių rinkinį iš interneto.

XXI a. biuruose „Pavlovo refleksas” pasireiškia naujoviškai: įjungiame nebe elektros lemputę, bet projektorių – ir publika nugrimzta į snaudulį… Paskaičiuota, kad pro ausis lekiančioms prezentacijoms (pateiktims) vien Vokietijoje iššvaistoma tiek darbo laiko, kad jis kainuotų… 1,6 mlrd. eurų per savaitę!!!

Kaip išvengti projektoriaus sukeltos komos? Štai 3 tarptautinių autoritetų požiūriai.

 G. Kawasakio taisyklė: „10-20-30″

Amerikietis verslo knygų autorius Guy‘us Kawasakis (dirbo kompanijoje „Apple Computers”) sukūrė lengvai įsimenamą taisyklę:

  • 10: „PowerPoint” prezentacijos apimtis – ne daugiau 10 skaidrių;
  • 20: pasirenk taip, kad viską pasakytum per 20 min.;
  • 30: skaidrių šriftas – ne mažesnis kaip 30-ojo dydžio.

      G. Kawasakis tvirtina, kad pranešėjai, visą skaidrę užpildydami smulkiu 10-ojo dydžio šriftu, išsiduoda: jie nepasirengę, nes neapsieina be išsamių užrašų.      

       M. Takahashio metodas: karališko dydžio žodis

      Japonas Masayoshis Takahashis skaidrėse nenaudoja jokių dizaino įmantrybių ar animacinių efektų. Vien tik tekstas. Tačiau milžiniško dydžio – dažniausiai skaidrėje telpa tik vienas žodis (maždaug 200-ojo dydžio šriftas). Rengiantis pranešimui, tenka pasukti galvą: koks vienintelis žodis geriausiai tiktų koncentruotai išreikšti visą idėją, pavyzdį ar argumentą. Skeptikai prieštarauja: bepigu japonams visą žodį parašyti vienu dideliu hieroglifu. Panašų stilių propaguojantis amerikiečių profesorius Lawrence‘as Lessigas „PowerPoint” ptrezentacijos skaidrėse rodo tik smarkiai padidintas trumpas frazes ir paveikslėlius (prigijęs terminas „Lawrence metodas”).

       M. Pöhmas: griežta „techninė patikra” skaidrėms

      Anot garsiausio šveicarų retorikos konsultanto Matthiaso Pöhmo, skaidrė ekrane jei ir turėtų pasirodyti, tai tik po to, kai atitinkamą tekstą jau būna pasakęs pranešėjas – bet ne atvirkščiai. M. Pöhmas siūlo iš skaidrių išmesti viską, kas nebūtina: įmonės logotipą, paantraštes, iliustracijų aprašymus, diagramas… Palikti tik po vieną žinią kiekvienoje skaidrėje. O „apsivalius” dar pasitikrinti: bet kurią „PowerPoint” skaidrę vos 2 sek. parodyti pašaliniam žmogui ir išjungus pasiteirauti, ką spėjo pamatyti ir suprasti. Jei per porą sekundžių nepavyko suvokti skaidrės – jos vieta šiukšlių kibire…

       Tiesa, aukščiausios klasės kalbėtojai visai nesinaudoja „PowerPoint” pateikčių programa, bet čia jau atskira tema.

       Kaip patobulinti “PowerPointo” prezentacijos skaidres – skaitykite straipsnyje „Prezentacijos su “PowerPoint”: patobulinimai per 30 min.“.

Straispnis paimtas iš:http://prezentavimas.blogas.lt/%e2%80%9epowerpoint%e2%80%9c-skaidres-3-poziuriai-31.html

3 komentarai “„PowerPoint“ skaidrės: 3 požiūriai

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s